sobota, 8 czerwca 2013

Steki / Przyprawa do steków Ekka

Stek – potrawa z kawałka mięsa krojonego wzdłuż włókien mięśniowych, lub ryby krojonej wzdłuż kręgosłupa. Mięso na steki zazwyczaj jest grillowane lub smażone w głębokim oleju. Steki rybne można przyrządzić w piekarniku.

Stek może także być mięsem gotowanym w sosie lub mielonym uformowanym w kształt kotleta 

W potocznym rozumieniu słowo stek odnosi się głównie do befsztyku. Steki z mięsa innych zwierząt zwykle nazywane są z użyciem dookreśleń np. stek z dzika, stek z łososia.

Befsztyk  - potrawa ze smażonego, pieczonego lub grillowanego mięsa wołowego, głównie polędwicy lub karkówki, krojonych w poprzek włókien mięśniowych. Stek może być w różnym stopniu wysmażony - całkowicie, średnio lub nawet być surowy w środku (krwisty). Wyróżnia się też specjalnie przyrządzone różne rodzaje befsztyków: châteaubriand, medalion, filet mignon lub T-bon 

 Dzisiaj na obiad zrobiłam steki z karkówki. 
Przyprawiłam przyprawą do steków Ekka

Ja osobiście nie lubię mięsa półkrwistego czy krwistego,lubię jak  mięso jest dobrze przypieczone niezależnie od tego czy jest to karkówka czy kurczak.
Więc steki zapewne posmakują mężowi ,typowo męski posiłek ;)

Na opakowaniu nie było składu ,więc pokazuję zawartośc.
Przyprawa jest dosyc moncno ziołowa. 

  


Z jednej strony mięso przyprawiłam pieprzem cytrynowym z drugiej przyprawą.

  

  

Nastepnie ułożyłam w misce, polałam trochę oliwa z oliwek i wlozyłam na jakiś czas do lodówki aby się zamarynowało.

  

Usmażyłam na patelni grillowej,nie dosciskając mięsa do niej.

  

Podałam z ziemniaczkami które wcześniej ugotowałam w mundurkach,pokroiłam w plastry i obsmażyłam na patelni ,oczywiście nie tej samej ;) 


  


 Mięso było soczyste i bardzo ładnie pachnące. Wiecej przypraw znajdziecie na stronie firmy Ekka   http://www.ekka.com.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz