sobota, 8 czerwca 2013

Spagetti z suszonymi pomidorami.

Spagetti zapewne każdemu kojarzy się z mięsem mielonym i sosem pomidorowym. 
Kiedyś jak byłam młodsza zawsze tak jadałam od paru lat robię w innej wersji która mi bardziej smakuje,a zwłaszcza mężowi.  Bardzo czesto robię z sosami kupnymi i ciężko mi się od nich odzwyczaić,ale ten co dzisiaj zrobiłam jest o niebo lepszy i zdrowszy. Za gotowanie zabrałam się od rana gdyż mam małą kuchnię a po południu nie warto robić fotek bo jest ciemno,do tego kuchenkę mam w takim miejscu ,że jest zupełnie mało światła więc niektóre fotki są z lampą.

Spagetti z piersią kurczaka. 
Trzy nieduże,pojedyńcze piersi pokroiłam na małe kawałeczki,przyprawiłam: solą,pieprzem, suszoną bazylią, tymiankiem, słodką i ostrą papryką.

r 


Na rozgrzanej patelni podsmażyłam jedną,posiekaną cebulkę,następnie dodałam do niej mięsko.


jjjj 

Wszystko razem podsmazyłam do miękkości,aby mięso było soczyste,a nie wysuszone.
Około pół kg. pomidorów,ponacinałam i sparzyłam wrzątkiem.

ds 


W odrobinie wody namoczyłam parę sztuk suszonych pomidorów.


f 


Na kolejnej patelni znów podsmażyłam trochę  cebulki.


b 


Dodałam do niej pokrojone spażonej pomidory ,suszone, pokrojoną świeżą bazylię, trochę natki pietruszki.


b 


Dla kolorku dodałam odrobinę koncentratu pomidorowego, jeszcze trochę soli,pieprzu suszonych przypraw,cukru. Pomidory były dość rzadkie bo za długo trzymała we wrzątku więc delikatnie je zagęśćiłam sypiąć na wierzch odrobinę mąki :)


dddd 


Podałam z ugotwnaym makaronem spagetti.


m 

s 

Do dania użyłam suszonych pomidórw firmy Royal Brand :) 

j 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz