sobota, 8 czerwca 2013

Kasza jęczmienna perłowa / Szczytno premium

Rodzaje kasz jęczmiennych:


*pęczak,
*kasza jęczmienna perłowa,
* kasza jeczmienna łamana.


Kasza jęczmienna jest dobrym źródłem wit. PP czyli niacyny, skutecznie obniżającej poziom cholesterolu we krwi, rozszerzającej naczynia krwionośne i poprawiającej wygląd naszej skóry.
posiada dużo błonnika i to tego łatwo rozpuszczalnego, więc zapobiega bólom brzucha, wzdęciom i zaparciom.
Aby wykorzystać najlepiej właściwości kasz jęczmiennych, powinno się je dobrze wypłukać i gotować na sypko w odpowiedniej ilości wody: np. 1 szkl. pęczaku - 3 szkl. wody, 1 szkl. kaszy perłowej lub mazurskiej - 2.5 szkl. wody - gotować pod przykryciem aż kasza wchłonie cały płyn.
Podawać je można na wiele sposobów np. z dodatkiem mięsa, sosów, na słodko, do zup i sałatek.





Ja dzisiaj ją podałam standardowo z mięskiem,ale mam jeszcze na nia trochę inny pomysł o tym dowiecie się niedługo :)



Podałam ją z karkówką obsmażona na patelni  apotem podduszoną z cebulką.
Kasze polałam odrobiną sosu.
Nie jestem raczej jakąś fanką kasz ,ale chyba bardziej wolę taką niż gryczaną.
W smaku jest dobra,delikatna i zdrowa :)
Więcej kasz,ryżów itp znajdziecie na stronie producenta :)

Na zdjęciu są niestety przekłamane kolory,ale o tej porze ciężko aby były naturalne ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz