sobota, 8 czerwca 2013

Rancho -gra dla tych co lubią trochę pogłówkowac :)


ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
– plansza
– 96 żetonów zwierząt
– 3 figurki dużych psów
– 3 figurki małych psów
– dwie dwunastościenne kostki
– sześcienna kostka
– kolorowe krążki
– instrukcja

Gra dla 2-6 osób
Wiek 7-99

Cel gry
Hodujesz zwierzęta i masz ambicje, aby posiadać najlepsze rancho w okolicy.
 
Kupujesz pastwiska, by Twoje zwierzęta miały gdzie mieszkać. Zwierzęta rozmnażają się,
a to przynosi Ci zysk.
Możesz zamieniać wyhodowane zwierzęta na inne, jeśli uznasz, że to się opłaca,
 
lub kupować więcej pastwisk, by mieć więcej zwierząt.
Aby zwyciężyć, musisz szybciej niż inni
zebrać stado składające się co najmniej z konia, krowy, owcy
i królika
Jednak wszystkie Twoje plany mogą pozostać tylko w sferze marzeń, jeśli nie zachowasz
należytej ostrożności, bowiem w pobliskim lesie grasują drapieżniki – wilk i lis.
 
Przygotowanie do gry
Połóżcie planszę na środku stołu. Wyjmijcie z pudełka i połóżcie obok planszy właściwe
żetony i figurki zwierząt. Będą tworzyły stado. W zależności od liczby graczy używa się
różnej liczby zwierząt.
Pozostałe żetony i figurki należy odłożyć na bok.
Każdy gracz bierze wszystkie okrągłe znaczniki w jednym kolorze, kładzie je przed sobą
na stole, zajmuje zagrodę w tym samym kolorze (dwa sąsiadujące pola w jednym kolorze
na brzegu planszy) i umieszcza w niej 1 owcę i 1 królika wzięte ze stada. Jeżeli w grze
biorą udział 2 osoby, powinny zająć zagrody po przeciwnych stronach planszy, 3 gracze
zajmują co drugą zagrodę, a przy grze w 4 osoby wolne powinny zostać 2 przeciwległe
zagrody.
Przebieg gry
Gracze poruszają się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Rozpoczyna ten, kto ostatni
widział krowę. Ruch każdego gracza składa się z 2 kolejnych kroków – najpierw
rozbudowuje rancho , a następnie rozmnaża zwierzęta.
 
1. Rozbudowa rancha
Gracz może – w dowolnej kolejności – kupować nowe pastwiska
i wymienić dowolną liczbę własnych zwierząt na inne. Jeśli gracz nie chce kupować
 
pastwisk ani wymieniać zwierząt, przechodzi od razu do drugiego kroku swojej rundy,
czyli rozmnażania zwierząt.
 
Wymiana zwierząt
– gracz wymienia własne zwierzęta ze stadem. Ceny są oznaczone
w dwóch rzędach na brzegach planszy. Wymiana jest możliwa tylko wtedy, gdy w stadzie
jest wystarczająca liczba zwierząt.
Gracz może wymienić:
*jedną owce za 6 królików,
* jedną krowę za 2 owce,
*  1 konia za 2 krowy,
* 1 psa za 3 króliki,
* 1 psa za 6 królików.
 
Oczywiście możliwe są też wymiany w drugą stronę.
 
 
Kupno pastwisk
– gracz kupuje nowe pastwiska (zielone pola na planszy), płacąc za nie
żetonami zwierząt. Liczba na pastwisku oznacza cenę tego pastwiska w królikach.
 
Pastwiska kosztują 1, 2 lub 4 króliki. Gracz może kupić dowolną liczbę pastwisk.
Wszystkie pastwiska gracza muszą tworzyć jeden wspólny obszar i być połączone z jego
zagrodą.
Gracz oznacza kupione pastwiska, wkładając w otwory okrągłe znaczniki w swoim kolorze.
Można kupować pastwiska, płacąc także innymi zwierzętami niż króliki, oraz łączyć
zakup pastwisk z wymianą zwierząt.
Raz kupionego pastwiska nie można sprzedać ani wymienić.

2. Rozmnażanie zwierząt.
Gracz rzuca dwiema dwunastościennymi kostkami.
 
Każdy gatunek zwierzęcia hodowlanego, który wypadnie na kostkach, może się rozmnożyć.
Gracz dodaje zwierzę, które wypadło na kostce, do tych, które już ma tego samego
gatunku na własnych pastwiskach i w zagrodzie.
Za każdą pełną parę zwierząt gracz
otrzymuje ze stada jedno nowe zwierzę tego gatunku.
 
Wilk i lis
Jeżeli na jednej z kostek wypadnie lis lub wilk, oznacza to, że drapieżnik wyszedł z lasu
i zagraża pasącym się zwierzętom.
Gracz rzuca sześcienną kostką, aby się dowiedzieć,
których pastwisk dotyczy to zagrożenie.
Jeżeli na jednej z kostek wypadnie lis lub wilk, a na drugiej zwierzę domowe, gracz najpierw rzuca kostką sześcienną, a dopiero później rozmnaża swoje zwierzęta.
Jeżeli na jednej z kostek wypadnie lis, a na drugiej wilk, gracz decyduje o tym, który z drapieżników zaatakuje jako pierwszy.
Jeżeli wypadły 2 lisy lub 2 wilki, gracz dwukrotnie rzuca kostką sześcienną.
 
Psy
 
Psy bronią zwierząt graczy przed atakami wilka i lisa.
Jeżeli gracz ma małego psa, to może oddać go do stada zamiast królików,
które powinien zdjąć z planszy po tym, jak na kostce wypadł lis.
Jeżeli gracz ma dużego psa, to może oddać go do stada zamiast zwierząt,
które powinien zdjąć z planszy po tym, jak na kostce wypadł wilk.
Psy bronią zwierząt graczy przed atakami wilka i lisa.
Jeżeli gracz ma małego psa, to może oddać go do stada zamiast królików,
które powinien  zdjąć z planszy po tym, jak na kostce wypadł lis.
Jeżeli gracz ma dużego psa, to może oddać go do stada zamiast zwierząt,
które powinien zdjąć z planszy po tym, jak na kostce wypadł wilk.

Zakończenie gry
Gra kończy się natychmiast, gdy jeden z graczy ma na planszy
przynajmniej po jednym
króliku, owcy, krowie i koniu.
Gracz, który skompletował pełne stado w pierwszej kolej ności,
może się pochwalić najlepszym ranchem w okolicy i odnosi
zwycięstwo.
 
 
*Moja opinia*
 
Gra prezentuje się bardzo ładnie,jest kolorowa i jak
również inne gry  z firmy Granna jest bardzo solidnie wykonana.
Z opakowaniu gry uśmiecha się do nas  bardzo zabawna  krowa
wraz z innymi zwierzętami .
W środku są żetony,figurki psów,kostki i instrukcja
z kolorowymi,fajnymi obrazkami.
Pod spodem planszy jak i w środku pudełka jest sianko.
 
 
 
 
 
W rękach gra­czy leży roz­strzy­gnię­cie, jaki będzie skład ich stada,
oraz roz­miesz­cze­nie pastwisk i trzody na nich.
Nigdy nie grałam w pierwowzór tej gry czyli farmera więc
trochęto potrwało  zanim wdrożyłam się w zasady.
Maluchy były zachwycone taką ilością zabawnych zwierzat,
kolorystyką ,wyglądem gry,ogólnie podsumowując
świetnie nam się grało :)
Jest to fajne  połączenie zabawy z nauką.
 
Zapraszam Was na stronę Granny jak i również profil na FB
 Można ją kupic  w cenie ok 60zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz