sobota, 8 czerwca 2013

Piernik/ Przyprawa do piernika Ekka



W tamtym roku pierwszy raz piekłam  piernik który robi się dwa tygodnie przed Świętami, był pyszny.
W tym roku też miałam na niego chęc,ale się trochę spózniłam ;)
Niestety nie mam ręki do robienia ciasteczek i w sumie nie wiem czemu,ale chyba jeszcze nigdy nie piekłam pierniczków.
Muszę w końcu wypróbowac jakiś przepis.
Dzisiaj piekłam piernik z marmoladą,szybki do zrobienia i bardzo puszysty.
Przepis zaczerpnęłam z internetu.




W sporym garnku ubijamy  jajka z cukrem i cukrem wanilinowym na puszystą masę.






Nastepnie, ciagle miksując dodajemy  na przemian mąkę i mleko.



Wlewamy  stopniowo olej, mieszamy  z kakao, cynamonem, sodą oczyszczoną i przyprawa do piernika.




Na koniec łączymy  z dżemem. Masę przekładamy  do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą blaszki,wstawic do nagrzanego do 180 stopni piekrnika i piec ok. 45 min. 
Po tym czasie sprawdzic patyczkiem czy gotowe.
Ja piekłam trochę dłużej i wyszło mi aż swie blaszki.








Smacznego :)

Piernik wyszedł miękki,puszysty a skórka chrupiąca, żałuje,że dodałam tak mało marmolady i nie dodałam bakali.
Przyprawa jest aromatyczna i dzięki niej piernik ładnie pachnie.
Przyprawę firmy Ekka oraz wiele innych możecie dostac na stronie firmy EKKA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz