sobota, 8 czerwca 2013

Ciasteczka z konfiturą różaną.







Składniki:

• ¾ kostki masła lub margaryny
• ½ szkl cukru
• łyżeczka cukru waniliowego
• ¼ łyżeczki soli
• 2 żółtka
• 1 ¾ szkl mąki
• ½ szkl dżemu o dowolnym smaku


Sposób przyrządzania:

1. Nagrzać piekarnik do 190 stopni C.
2. Rozetrzeć masło, cukier, cukier waniliowy i żółtka. Dodawać powoli mąkę i sól, aż utworzy się miękka masa. Z masy uformować kuleczki. Jeśli masa jest zbyt miękka, można najpierw włożyć ją do lodówki na 15-20 min. Nałożyć kuleczki na suchą blaszkę. Wycisnąć palcem dziurkę w każdym ciastku. Nałożyć dżemu – ok. ½ łyżeczki; można wyciskać drzem przez woreczek z dziurką.
3. Piec 8-10 min w nagrzanym piekarniku, aż się zrumienią na spodzie.
Ja piekłam dłużej bo po 10 min to ciastka były surowe.



Konfitura ma spore kawałki owoców,jest gesta i bardzo słodka więc ciastka wyszły mocno słodkie.
Zostało mi jej pół słoiczka więc zjem ją z przyjemnością bo jest pyszna i przede wszytskim bez sztucznych składników.
Ta bardziej mi smakuje niż  z płatków róży.

Konfiturę mogłam testowac dzięki firmie



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz