sobota, 8 czerwca 2013

Pij z brzozy sok okrągły rok!

Sok z brzozy otrzymany jest tylko wczesną wiosną po wywierceniu otworu w pniu drzewa. Zbiera się go do naczynia po założeniu odpowiedniej rurki lub rynienki. Z dużego 20-letniego drzewa można otrzymać bez szkody dla rośliny 150-200 l soku.  Sok ten można przechowywać w lodówce kilka dni.

Dostępne pojemności soku:
* 300 ml

* 750 ml

* 3000 ml
 Moje miały po 300ml każy sok zamykany jest metalową zakretką.

Pączki oraz liście brzozy szczególnie korzystnie wpływają na zdrowie osób ze skłonnościami do kamieni nerkowych. Drzewo to od wieków było uznawane za głównego „czyściciela” toksyn w organizmie oraz jako specyfik zapobiegający powstawaniu piasku i kamieni w moczowodach i pęcherzu moczowym. Jego główną zaletą jest oczyszczanie organizmu ze złogów w przewodach moczowych. Pomaga w wydalaniu moczu.

Specyfik z drzewa zawiera przede wszystkim:

  • kwas cytrynowy,
  • kwas jabłkowy,
  • wapń,
  • fosfor,
  • potas, 
  • magnez,
  • żelazo,
  • witaminy z grupy B,
  • miedź,
  • związki żywiczne,
  • garbniki


Sok dostępny jest w:
* dobrych sklepach spożywczych,
* sklepach zielarskich,
* w sklepach ze "Zdrową żywnością"




Moja opinia:
Ja otrzymałam soki w kilku smakach:

* cytryna


* żurawina


* z czarną jagodą



*z jabłkiem


* z suszem owocowym


*naturalny



*z miętą



* z aronią



Miałam jeszcze malinę chyba jedną butelkę,ale wypiłam go jako pierwszy i się nie zalapał do fotki , a swoja drogą posmakował mi najbardziej. Na drugim miejscu postawiłabym mietę i cytynę są  bardzo orzezwiające. Najmniej smakował mi naturalny jak dla mnie bez smaku.
Są dobrą alternatywą dla niezdrowych napojów gazowanych,ale nie smakują jak tradycyjne soki z kartoników,raczej jak kompot. Wsmaku są bardzo delikatne.
Soki piłam schłodzone i na zimno smakowały mi owiele lepiej.
Czytałam również ,że dobrze smakuje z piwem,ale nie próbowałam ;)
Brzoza ma rownież dobre działanie na włosy.

A więcej o o sokach  możecie poczytac na stronie OSKOŁY

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz